ALLES OVER
ONS MANNENKOOR

De Vereniging "Koninklijk 's-Hertogenbosch Mannenkoor telt momenteel zo'n 25 leden verdeeld over 4 secties, te weten: de 1e tenoren, de 2e tenoren, de baritons en de bassen. De vereniging heeft een bestuur dat bestaat uit 5 leden. De burgemeester van 's-Hertogenbosch, is erepreses van het koor. De vereniging heeft bovendien een aantal ereleden.

Ons
repertoire

Van klassieke composities tot eigentijdse arrangementen, ons mannenkoor omarmt een breed scala aan muzikale stijlen. Tot ons repertoire behoren klassiekers als het krachtige 'Pronte Abbiamo" van Rossini tot en met het ingetogen 'Tebe Poem" van Bortniansky. En meer recente bewerkingen die we ten gehore brengen zijn 'Halleluja' van Cohen en ' La ballade des gens heureux' van Lenorman.

Het Koninklijk 's-Hertogenbosch Mannekoor (KHMK) is al ruim een eeuw een begrip in de culturele hoofdstad van Brabant. Voor de vele verdiensten die het koor in de loop van zijn luisterrijke geschiedenis voor de stad heeft gehad, werd door het college van Burgemeester en Wethouders van 's-Hertogenbosch aan het koor bij het 100-jarig bestaan de Cultuurpenning van de Stad, de Jeroen Boschpenning, toegekend.
Burgemeester Jack Mikkers 2_edited.jpg

De burgemeester van

's-Hertogenbosch Jack Mikkers is op 5 januari 2020 tijdens het Nieuwjaarsconcert in de Willem II Toonzaal geïnstalleerd als erepreses van het Koninklijk 's-Hertogenbosch Mannenkoor.

Frans Reyner_edited_edited.jpg

Frans Reyner is sinds 2006 de preses die onze vereniging met passie en strakke doch soepele hand aanvoert. In 2024 is hij gehuldigd vanwege zijn 40-jarige lidmaatschap van ons koor.

Kop Antoine_edited.jpg

Ons koor wordt sinds 2019 op professionele wijze gedirigeerd door Antoine Kop. Antoine heeft jarenlang ervaring als uitvoerend zanger, pedagoog en dirigent.