ZING MEE
MET ONS KOOR

Meezingen met ons koor

Interesse om te zingen in een koor? Kom eens kijken of doe een keer mee met een repetitie van ons. Wij kunnen altijd goedgestemde koorleden gebruiken!

Wij zoeken

Enthousiasme en inzet! Dat vinden we belangrijker dan het lezen van bladmuziek. We verwelkomen zangers van alle niveaus, van beginners tot ervaren vocalisten. De ervaring leert dat liefde voor muziek en plezier hebben in het zingen een goede basis vormen voor een plaats in ons koor!

Twijfel? Dan doen!

Kom eens kijken of doe een keer mee met een repetitie van ons! Of een stapje verder: word aspirant-lid en start je ontdekkingsreis in 7 repetities.

Meld je nu aan

en stuur ons een mail:

Meer dan muziek

Ons mannenkoor is meer dan alleen een muzikaal gezelschap; het is een bron van vriendschap en gemeenschap. Door samen te zingen, repeteren en optreden creëeren we blijvende herinneringen en ontstaan sterke onderlinge banden.

Zingen is gezond!

Wist je dat zingen heel gezond voor je is? Het helpt tegen stress en geeft energie. Wanneer je zingt gebruik je niet alleen je stembanden maar train je je hele lijf! Naast je longen en je middenrif worden ook de buikspieren en de tussenribspieren getraind. Je hersenen zijn aan het werk want je concetreert je op tekst, muziek en je mede-koorleden. Bovendien train je een goede ademhaling.

Repetities

Oefening baart kunst! Daarom repeteren wij iedere woensdag van 20.00 uur- 22.00 uur in wijkgebouw de Slinger. Wanneer we dichterbij een uitvoering komen kan het zijn dat we een half uurtje eerder beginnen of dat we een extra repetitie ingelasten.

Hoe word je lid van ons koor?

Je start - geheel vrijblijvend en kosteloos - met deelname aan een zevental repetities. Je ontvangt een koormap met de arrangementen zodat je volwaardig mee kunt doen. Als we na de zevende repetitie overeenkomen om met elkaar door te gaan, word je toegelaten tot de vereniging en geïnstalleerd als volwaardig lid van het koor.

Installatie

Bij de installatie ontvang je een bewijs van lidmaatschap, het koorinsigne en een das in de clubkleuren. Verder krijg je de statuten en het huishoudelijk reglement uitgereikt. Je draagt zelf zorg voor de kleding die het koor draagt tijdens optredens een zwarte smoking met een zwarte strik, ofwel black tie. Vanaf het moment dat je bent geinstalleerd betaal je contributie van 25 euro per maand.